Verwachting(en)

Standaard

Als je iets zou moeten weten van in verwachting zijn, is dat je maar beter geen verwachtingen kan hebben.

In de nacht van 2 op 3 januari braken spontaan mijn vliezen. In de ochtend heb ik dan ook de verloskundige gebeld. Ik had nog geen echte weeën en met gebroken vliezen zou je die wel binnen 24 uur moeten krijgen, omdat er anders een verhoogde kans op infectie bij moeder en kind bestaat.

Diezelfde avond kwam de verloskundige nog eens langs, maar er zat bij mij nog geen vordering in. Ik zag mijn wens om thuis te bevallen binnen 24 uur in rook opgaan: de zwangerschap werd medisch en ik werd doorverwezen naar het ziekenhuis.

Op 4 januari om 9:30 kwamen we bepakt en bezakt in het ziekenhuis aan. Daar mocht ik ongeveer een uurtje aan de CTG. Na afloop kwam de gynaecoloog het ‘plan’ bespreken. Voor mij ondertussen al plan ‘W’. Mochten de weeën niet vanzelf op gang komen, dan zou ik de volgende ochtend om 8 uur ingeleid moeten worden.

Nu lig ik dan in het ziekenhuis, met een infuus waar oxytocine doorheen druppelt. Mijn ongeboren dochter heeft al een elektrode in haar hoofdje. Zal ze vandaag geboren worden? Fingers crossed!

Een gedachte over “Verwachting(en)

So, what do you think?

